Tudor EFB Start/stop Startbatteri – Tudor = Exide
Tudor TL752 12V 75Ah 730A/EN EFB
Tudors EFB-batteri (Enhanced Flooded Battery)blev opfundet af Exide i 2008 og er kommet til at spille en stadig mere afgørende rolle for bilproducenter for at reducere brændstofforbrug og emissioner. Nu bringer Exide den seneste OE-generation til eftermarkedet med Carbon Boost 2.0.
Det nye Tudor EFB-batteri understøtter alle køretøjer, med og uden Start-Stop-systemer, som har høje cykliskekrav. Når det er installeret i biler med et Start-Stop-system, viser Tudors nye EFB-batteri en uovertruffen energigenvinding og enestående dynamisk ladeaccept. Batteriet viser også en længere samlet levetid, når det installeres i biler med konventionel drivlinje.
Erstat altid et EFB batteri med et nyt EFB batteri
Erstatter: Varta E46, Bosch S4E10, EL, 752, Tudor TL752 12V 75Ah 730A/EN EFB
Hvad er forskellene mellem standard flydendesyre og EFB batterier?
EFB-batteriet er et forbedret udgave af det konventionelle flydendesyre batteri teknologi. De primære fordele ved EFB-teknologi er forbedret lademodtagelighed og større cyklisk holdbarhed, når de arbejder i en reduceret ladetilstand (typisk senarie for Stop/Start-systemer). Et EFB-batteri har op til 9 gange flere starter end et standard flydendesyre batteri typisk har.
Hvad er forskellene mellem EFB- og AGM-batterier?
EFB-batteriet er blevet introduceret som en billigere alternativ til AGM-batteriet med hensyn til ydeevne og holdbarhed. EFB-teknologi er afhængig af forbedringer af eksisterende flydendesyre teknologi ved anvendelse af kulstoftilsætning i pladefremstillingsprocessen. AGM-batterier drager fordel af inkluderingen af unikke designfunktioner, der ikke findes i flydendesyre batteri. Dette omfatter glasmåtte-separatorer, rekombinant lågteknologi og forbedret cyklisk levetid. AGM-batterier er bedre egnede til at opfylde kravene fra køretøjer med højere specifikationer, der omfatter en eller flere af følgende teknologier: Start Stop, Regenerative Bremsning og Passive Boost.